Profilaktyka

Profilaktyka w stomatologii – usuwanie kamienia, lakierowanie zębów

W ramach usług dentystycznych zapewniam cały wachlarz zabiegów i porad, które uchronią Pacjenta przed powstawaniem kamienia i osadu, będących główną przyczyną próchnicy, zapalenia dziąseł oraz innych chorób przyzębia, dotyczących zarówno osób dorosłych, jak i dzieci. Poniżej przedstawiam listę zabiegów, jakie wykonuje się w moim gabinecie stomatologicznym.

Skaling – usuwanie kamienia nazębnego

Osad na zębach to nie tylko kłopot natury estetycznej, ale także zdrowotnej – kamień może powodować choroby zębów wywołane przez nadmierne gromadzenie się bakterii, a także prowadzić do takich chorób jak próchnica czy zapalenie dziąseł, bowiem kamień nazębny nie osadza się jedynie na powierzchni zęba, ale także pod dziąsłami. Skaling to nic innego jak zabieg usuwania kamienia nazębnego. Może się to odbywać za pomocą skalera ręcznego lub ultradźwiękowego.

Lakierowanie zębów mlecznych i stałych

Lakierowanie zębów pozwala uchronić je przed próchnicą – zarówno zęby mleczne u dzieci, jak i stałe zęby u osób dorosłych Zabieg lakierowania znacznie zwiększa wytrzymałość szkliwa na działanie kwasów czy bakterii wywołujących próchnicę.

Lakowanie zębów

Zabieg lakowania zębów należy do profilaktycznych działań, mających na celu zapobieganie próchnicy. Lakowanie zębów polega na pokrywaniu bruzd wytworzonych w zębie, do których zwykle trudno dostać się szczoteczką, a w których osadzają się bakterie. Zabieg ten stosuje się w przypadku zębów trzonowych oraz przedtrzonowych.

Leczenie nadwrażliwości

Nadwrażliwość zębów to silny ból spowodowany starciem powierzchni zęba. Pojawia się on podczas spożywania zimnych lub gorących posiłków. Leczenie nadwrażliwości może sprowadzać się jedynie do stosowania specjalnej pasty, która zmniejsza znacznie tę przypadłość. Mogą to być również preparaty na bazie fluoru i wapnia, zamykające kanaliki zębowe. Przydatna może się okazać także zmiana diety, a na pewno warto skontaktować się z dentystą, który podsunie optymalne rozwiązanie.